magyar_zaszlo.png
angol_zaszlo.png
magyar_zaszlo.png
angol_zaszlo.png

Youngtimer Audi Quattro – Mindenki legyen Bond!

Youngtimer Audi Quattro – Mindenki legyen Bond!

Magyarázni sem kell, hogy a youngtimerek között az Audi Quattro miért számít a férfiasság szimbólumának, de lássuk miért ez a sármos vonzerő?!

A quattro technológia története a 1976-77-es télre nyúlik vissza, amikor az Audi mérnökei Svédországban, mély hóban végeztek tesztvezetéseket. E tesztelés során egy Iltis katonai terepjáróval hasonlították össze a prototípusokat. Bár az Iltis mindössze 55 kW (75 LE) teljesítménnyel bírt, az elsőkerék-hajtású járműnek sikerült a sokkal erősebb Audi prototípusokat felülmúlnia a havas terepen. E tapasztalatok vezették el az Audi mérnökeit a quattro technológia kifejlesztéséhez. Legyőzhetetlent akartak faragni az AudiQatróból és ez sikerült!

A kulcsfontosságú megoldás az üreges tengely volt, amely egy kifúrt, 263 milliméteres (10,4 hüvelyk) másodlagos tengelyt jelentett a sebességváltóban. Ez a tengely lehetővé tette, hogy az erő két irányba áramoljon: a középső differenciálmű a teljesítmény 50%-át a hátsó tengelyre, míg a másik felét az első tengelyre juttatta. Az üreges tengely előnye, hogy viszonylag feszültségmentes, könnyű és kompakt volt, így hatékony összkerékhajtást tett lehetővé nehéz osztómű vagy második kardántengely nélkül.

1980: Az Audi-Quattro Debütálása

A quattro technológia nagy horderejű bevezetése 1980-ban történt, amikor az első generációs Audi Quattro bemutatkozott a Nemzetközi Genfi Autószalonon. Ez a szögletes, éles, határozott vonalvezetésű, 147 kW-os (200 LE) kupé, amelyet eredetileg csak kis szériás gyártásra terveztek, a vásárlói érdeklődés hatására sorozatgyártásba került. Az Audi-Quattro 1991-ig a modellkínálatban maradt, és az Audi sportos arcát jelképezte. 1984-ben az Audi bemutatta a Sport Quattrót is, amelyet 225 kW (306 LE) teljesítménnyel szereltek fel, így igazi versenyautó lett.

1986-ban az Audi a Torsen differenciálműre váltott, amely lehetővé tette a hajtónyomaték változó elosztását, ezzel még dinamikusabbá téve a QUATTRO rendszer működését. A Torsen technológia képes volt a tapadásnak megfelelően irányítani a nyomatékot, biztosítva ezzel a kiemelkedő stabilitást és teljesítményt.

 

Az Audi Qatro egy újabb fejlesztésbe kezdett… és kaptunk egy új játékot!

Az Audi a quattro fejlesztését a bolygóhajtással koronázta, amely aszimmetrikus, dinamikus erőelosztást kínált. Jobb tapadást, stabilitást és nagyobb teljesítményt biztosítva a járműnek. Ezzel a fejlesztéssel a quattro nemcsak a versenypályákra, hanem a mindennapi, sportos autózásra is alkalmassá vált. Így gyorsan ki is nevelődött egy generáció, melynek tagjai versenypályának tekintették az utakat. Ti ismertek őketJ?

Mi az a  bizsergés az ereinkben, amikor megpillantunk egy  youngtimer Audi Qatro-t?

A quattro titka, nem csupán a mérnöki bravúrral fejlesztett hajtásrendszerében rejlik. Rajongás, izgalom, öröm, nosztalgia, vágy és nem mellesleg tökéletesen tudunk azonosulni vele, hiszen az Audi Qatro Férfias, sportos, dinamikus, pont mint Mi!

Az a képesség, hogy az Audi Qatro minden körülmény között tartósan és megbízhatóan teljesít, képviseli az Audi márka identitását és napjainkban is felülmúlhatatlan varázsát.

 

Az oldal sütiket használ a tökéletesebb felhasználói élmények érdekében. Részletekért nézze meg az adatvédelmi nyilatkozatunkat.  További részletek.