Hírek

60 éves a Mercedes Benz 190SL

A Mercedes Benz Classic -ban megjelent cikkhez az általunk restaurált 190SL -t választották ki.

 

Egy rövid fotózás erejéig vendégül láthattuk Bodrogi Gyula művészurat és Voith Ági művésznőt a szalonunkban

Programajánló: Victory a II. Velodrom Millenárison

 

A több, mint 100 éves Velodrom Millenáris biciklipályán ismételten klasszikus járművek találkozója lesz 2011.09.17.-én. Veterán autók, motorok és kerékpárok lesznek láthatók Budapest szívében, egy nem mindennapi környezetben. A biciklipálya sok neves rendezvénynek a helyszíne volt már korábban, többek között az 1928-as Kerékpár Világbajnokságnak is.

A Victory Budaörs Autó Kft sem maradhat ki egy ilyen jeles hazai eseményről, ezért képviselteti magát, egy teljesen eredeti állapotú 1929-es Berliet Pick Up Furgon-nal. A szervezők elsősorban korhű ruházatban várják az oda látogatókat.

 Rendezvény webcíme: http://otexpo.hu/velodrom_millenaris/index.html 

 

        

 

2011.02.09 - 50 éves az E-type. Boldog születésnapot!

A Victory Budaörs Autó Kft. életében is jelentős szerepük van a Jaguar E-type típusú autóknak, hiszen már több szépség is került ki a kezeink közül, legyen szó teljes restaurálásról, felújításról, vagy pedig kisebb munkálatokról. Örömünkre szolgál, hogy e szép kort megélt veteránok ilyen nagy számban jártak és járnak nálunk, hogy kivételesen gyönyörű formájuk részesei mindennapjainknak. Enzo Ferrari is a legszebb autónak tartotta, majd a 2008-as Daily Telegraph "100 legszebb autó" listáján is az elsők között végzett.

 

 

2011.01.10 - Az Ikarusról...

Köszönjük Finta László Úrnak, hogy ezzel a pár sorral megtisztelte cégünket. Örömmel ajánljuk figyelmükbe a könyvsorozatot és reméljük, hogy az alábbi pár gondolat felkelti érdeklődésüket.

Mi volt az Ikarus?

Kereken 40 évet dogoztam az Ikarusban, részese lehettem az autóbuszokat és haszonjárműveket kézműipari móddal készítő közepes gyárból autóbuszokat gépesített technológiával gyártó, világ nagy vállalattá fejlődő vállalat fejlesztésének. Természetes lett volna, ha e vállalat fejlődés történetét írom meg, benne a magam tevékenységét. Az Ikarus Story tanulmányköteteim helyett sok olvasó-érdeklődő ezt fel is rótta, mivel Antal József hibás gazdasági döntésével felszá-molásra ítélt Ikarus sokunknak hiányzik, hiszen a múlt század nyolcvanas éveire e vállalat igazi hungaricummá fejlesztette önmagát.

1957 februárjában, amikor Zerkovitz Béla főmérnök behívatott és felvett az 55-öst tervező P. Horváth Györgynek akkor alakított esztétikai csoportjába, volt tudomásom arról, hogy a ”gyáram” az Uhri Testvérek cég államosításával jött létre, e vállalat gyártmányainak fényképei kallódtak is az irodákban.

 

1957-58-ban az első buszom mintapéldányának készítésében részt vettek azok a lakatosok, lemezesek, akik a fényképeken megismert formájú karosszériákat sík lemezből kézi munkával létrehozták. A mai napig sajnálom, hogy gyári kezdőként nem mertem erőszakosabban fellépni annak érdekében, hogy a gőzcső törés következtében elázott uhris dokumentációt és fényképek sokaságát kiszárítva megmentsük. Sok megismerésre méltó termék lett ezzel makulatúrává, amiként a felszámolt Ikarus dokumentumai is 40 évvel később.

Nyugdíjasként határoztam úgy, hogy feldolgozom volt gyáram fejlődés-történetét, mivel a gyár által1983-ban kiadott gyártörténeti könyvből éppúgy hiányoltam a gyár lelkének megismertetését, mint az utóbb kiadott fényképgyűjteményekből.

Feltételeztem, hogy elődeim éppúgy megfogalmazták tervezésük célját és irányát, amint az a vonatkozó rendeletnek megfelelően nekünk meg kellett tennünk. Mi Tervcélt, majd annak elfogadása után Műszaki tervet kellett, hogy készítsünk, amit sokszor ellentétes érdekű zsűri tagok bíráltak el. Azaz a gyártásba vitel után a piacon megjelent gyártmányunknak volt előzménye, például az általam formázott 200-asnak is, amik hozzájárultak a forma időtállóságához. Egyéni érdekem fűződött volna ahhoz, hogy az Ikarus Story sorozatban szűkítetten értelmezem a gyár történetét, csak az államosítással létrejött üzemmel kezdem, ismertetem a 30-as, az 55-ös 8 évet felölelő történetét, majd rátérek az azt követő 40 évre.

De tudtam, hogy Zerkovitz Béla, Schmitt Kázmér és P. Horváth György munkálkodása nélkül nem lett volna esélyem a magam 40 évére, de az ő 8 évük sem lehetett volna a jogelőd Uhri testvéreknél majd az Ikarusban dolgozó Cséfalvay István nélkül, és az Uhri testvérek, az Imre, a Zsiga és a Matild nélkül, amiként Ők sem lehettek volna azok, amikké lettek, apjuk az idősb Imre nélkül. Akinél tervezőként dolgozó Ungváry József és Deák László még kollégám volt. Deák László más tervezői nézetű volt, sokszor vitatta terveimet, a vele való vitákon csiszolódott ki fejlődési irányzatom, kezdtem kialakítani saját nézetrendszeremet.

Mindezek hozzájárultak ahhoz, hogy ne redukáljam az Ikarus történetét arra a fél évszázadra, amitől az Uhri Testvérek és az Ikarus hűtőgyár összevonásával létrehozták az Ikarus Karosszéria és Járműgyárat.

 

A mai vizuális és irodalmi műveknél gyakori a történet visszafelé bontása, a végtől jutni el a kezdetekhez. E módot elvetettem – bár az mind önérzeti , mind anyagi érdekemben állott volna -, a történet feldolgozását a kályhától, az alapító atyától: Uhri Imrével kezdtem, a cége történetét tartalmazza A KAROSSZÉRIAGYÁROS kötet, majd a gyermekei alapította Uhri Testvérek Autókarosszéria és Járműgyártó Kft. történetével folytattam, e cég 1933-tól 1940-ig tartó történetét tartalmazza a Story 2. és 3. kötetem. Most dolgozom fel a történetük 4 háborús év alatti működését.

A megjelent három kötetem feldolgozása során győződtem meg arról, hogy azok koruk hazai karosszéria iparának vezető gyárai voltak annak ellenére, hogy nevükkel a korabeli lapokban nem említik. Történetük elsikkadt, amint az Ikarus történetével is történt, ma kevés honfitársunk tudja, hogy felszámolásakor e cég a világ fejlett autóbuszokat gyártó üzemei között az első volt a maga 13 800 darabos éves darabszámával. Aminek növelésére a piac szorította is az Ikarust, de közbeavatkozott a politika, és az erre lehetőséget biztosító tőkét a bankok feltőkésítése érdekében elvonta a vállalattól.

 

A haza járműgyártás négy korszakát ismerjük: amikor a hazai gyártás igenlők, illetőleg azt tagadók kerültek irányító helyzetbe. 1992-ben az utóbbiak diadalmaskodtak, érték el a hazai járműgyártás felszámolását. Ma ki tudja, mi is volt a Ganz vagy a Győri Vagongyár, mi volt a Csepel Autó, vagy mi volt az Ikarus.

Ezen utóbbi kérdésre kísérlem meg a helytálló, a dokumentumokra és nem a nosztalgiára alapozott történet ismertetését.

 Finta László 

A könyvsorozat szalonunkban megtekinthető, megrendelhető.

2011.01.04 - 2011 évi muzeális minősítés naptár VÉGLEGES:

A végleges minősítési napok az alábbiakban láthatóak:

 

1112 Budapest, Budaörsi út 138.                (kezdés: 8:00)

          1043 Budapest, Berda J. u. 15.                    (kezdés: változó)
Január 31 -
Február 14, 28 3
Március 21 3
Április 11, 26 7, 21
Május 9, 30 5, 23
Június 14, 27 2, 20
Július 11, 25 6, 21
Augusztus 8 18
Szeptember 12, 26 6, 22
Október 10, 24 20
Noember 14, 28 3
December 12 1
Telefonszám  310-2958  

2010.06.25 - Hatvan esztendeje: „Sociedad Española de Automóviles de Turismo“

"A Barcelona Zona Franca iparterületén, közvetlenül a kikötő mellett felépített gyár 20 hektáron kezdte meg működését. A fedett csarnokok ebből 95 ezer négyzetmétert tettek ki, ahol túlnyomórészt (75 ezer négyzetméteren) összeszerelés folyt, az irodák és a laboratóriumok 7500, a hőenergia-központ 2300 négyzetméteren dolgozott, a tovább területet pedig a raktárak foglalták el. A katalán fővárosra egyáltalán nem véletlenszerűen esett a választás, Barcelona ugyanis a hazai (Hispano-Suiza, Elizalde) és a külföldi eredetű márkák tekintetében (Ford Motor Ibérica, General Motors Peninsular) már a múlt század eleje óta az ország autóipari központjának számított. A város emellett széles körű ipari háttérrel rendelkezett, s nagy tömegű képzett munkaerőt is kínált. A szerelőszalag végül 1953 májusában indult be, az első SEAT, az 1400 A pedig november 13-án gördült le róla. A tetszetős szedán hátsó kerekeit négyhengeres, 44 lóerős orrmotor hajtotta, s mai megfelelőjeként leginkább az Exeo azonosítható. A napi termelési volumen öt járművet tett ki, a dolgozói létszám pedig csupán 925 volt, ám innentől e számok már rohamos növekedésnek indultak. 1954 végére 959 jármű hagyhatta el a gyárat, összesen 123 millió peseta értékben. Egy évre rá a termelés már 3000 darabnál járt, közel 100 százalékban hazai gyártású alkatrészekből, a gyárban pedig már 1700-an dolgoztak. 1956-ban a hétezredik, a következő évben pedig a tízezredik SEAT is elkészült, s a martorelli kollektíva két esztendővel később már 5000 alkalmazottat számlált. Szembesülve a megfelelő háttéripar hiányával, a SEAT az 1400-as modell alkatrészigénye teljes hazai előállításának ösztönzésére a beszállító cégek támogatásában is tevékeny részt vállalt, műszaki, szabadalmi és egyes esetekben pénzügyi területen egyaránt segítve fejlődésüket."   Tovább>>

(Forrás: autosvilag.com)

2010.05.26 - 100 éves az Alfa Romeo

"Csak röviden vegyük sorra a pontokat. 1906-ban létesül egy üzem (Societá Italiana Automobili Darracq, azaz SIAD) Milánóban, amely francia Darracq autókat szerel össze, amelyekről kiderül: nem bírják az olasz hegyeket, kanyargós, keskeny utakat. Tettekre van szükség."

(forrás: Totalcar - Index.hu)

2010.03 - Retro Classics kiállítás

Cégünk idén is részt vett a neves stuttgarti kiállításon, melyről részletes beszámolót ide kattintva olvashat.

2010.02.22 - Jaguar XK 150 S szereplése a Retro Mobilban

A Retro Mobil 2010/02 Március - áprilisi számában olvasható cikk a cégünk által restaurált Jaguar XK 150 S típusú személygépkocsiról készült. 

 

2010.02.11 - 190 SL

Szalonunkban...

A 190 SL prototípusát New Yorkban állították ki 1954. februárjában. A már teljesen kiforrott 300 SL-el szemben ez még kiforratlan konstrukció volt, a sorozatgyártás csak 1955. májusában kezdődhetett meg.

Az autó a „ponton" rövidített önhordó padlólemezére épült, és bár a karosszéria hasonlított nagy testvéréhez, a motor nem az igazi sportkocsik közé sorolta. Az erőforrás egy frissen fejlesztett négyhengeres 1897 cm3-es blokk volt, melyet két Solex karburátor táplált és 105 lóerőt teljesített.
A 190 SL-t négysebességes kézi váltóval forgalmazták, műszerei között már fordulatszámmérőt is találunk. Levehető keménytető is kapható volt a típushoz, melynek hátsó ablakát a jobb kilátás miatt 1959-ben megnagyobbították.
A gyártás első évében készült egy versenyváltozat, amelyet alumínium ajtókkal ( a motorháztető és csomagtértető szériában aluból készült! ) kicsi plexi szélvédővel és lökhárítók nélkül árultak.
A 190 SL sikeres modell volt, karosszériája a mai napig szemet gyönyörködtető! 
1963. februárig összesen 25881 darab készült, melyből csak 5245 maradt Németországban, 10363 amerikai piacra, a fennmaradó darabok pedig egyéb exportra kerültek.

Németországban 2002-ben már csak 1319 darab volt regisztrálva ebből a típusból.

(forrás: www.mercedestalalkozo.hu)

Kiegészítés: a gyári autók is alumínium karosszériával készültek.

2010.02.01 - Victory a BBJ-ben

2010.01.07 - Hasznos tanácsok az új eszetndőre

A muzeális minősítésből fakadó kedvezmények: 

1. A gyártáskori paraméterek alapján történő műszaki vizsga; 
2. Az időszakos műszaki vizsga érvényessége max. 5 év; 
3. Kedvezményes gépjármű felelősség biztosítás; 
4. Az OT betűjelű rendszámmal ellátott járművek mentesek a: 
- a teljesítményadó alól 
- cégautó-adó alól 
- a luxusadó alól. 
5. Az Euro IV. uniós környezetvédelmi előírásokat nem teljesítő járműveket Unión kívüli 
országból Magyarországra kizárólag muzeális minősítéssel lehet behozni és forgalomba helyezni; 
6. Muzeális járműként importált járműre a regisztrációs adót nem kell megfizetni; 
7. Muzeális minősített járműre nem kell környezetvédelmi zöldkártya; 
8. A muzeális minősítés egyben hatósági eredetvizsgálat is, így első forgalomba helyezésekor és tulajdonos váltáskor csak muzeális minősítés kell, ezért ezekre a járművekre nem kell integrált műszaki vizsga; 
9. Legális, törvényes lehetőség az okmányokat vesztett járművek forgalomba helyezésére; 
10. Lehetőség van az összeépített (több azonos típusból összerakott) jármű muzeális minősítésére és forgalomba helyezésére; 
11.  Lehetőség van a sport célokra az előírások szerint átalakított járművek muzeális minősítésére és forgalomba helyezésére; 
12. A FIVA minősített járművek automatikusan megkapják a muzeális minősítést; 
13. A megőrzésre, muzeális minősítésre érdemes járművek a muzeális minősítő bizottság előminősítésével a forgalomból átmenetileg nem csak fél évre, hanem 10 évre kivonhatóak, majd a 30. év betöltése után újból forgalomba helyezhetők.

(www.mavamsz.hu)

2009.11.09 - Töltsék velünk a szombat délelőttöt!

Tisztelt Partnereink, Barátaink, Ügyfeleink, Érdeklődők!

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy november hónaptól kezdődően szombatonként is várjuk Önöket szalonunkban,

ahol megnézhetik és kipróbálhatják eladó veterán autóinkat.

 Nyitvatartás: időpont egyeztetéssel

 Szeretettel várjuk!

2009.09.04 - Partnerünk a biztosításokban

Tisztelt Ügyfeleink,
 
Ajánljuk partner cégünket veterán gépjárműveik biztosításához.
 
 
Victory Budaörs Autó Kft.

2009.06.09 - 50 éves a Mini

Talán még a Törökországban született, de görög származású, később lovaggá ütött, a barátai által egyszerűen csak „A Görög Istennek" becézett, Sir Alec Issigonis (teljes nevén: Alexander Arnold Constantine Issigonis) sem gondolta volna, hogy legújabb terve, kisautója ekkora sikert fog aratni. Vagy mégis?

A teljes cikket ide kattintva olvashatja.

www.autosvilag.com)    

 

 

2009.05.01 - Autóink a Borfesztiválon, a Millenárison

      

      

2009.04.28 - "Legendás nagy öregek" II.

Ferrari 250 GTO,

A bajnok

"Enzo Ferrari nem volt hozzászokva, hogy autóit legyőzzék a versenypályákon, és, amikor erre sorozatban sor került, az "öreg" gondolt egyet, és leváltotta a 250 GT-t. Az új modell (egy apró csalással) indulhatott az új sportautó-világbajnokságon, ahol győzelmet győzelemre halmozott. A könnyített alumínium-karosszéria vonalait a pisai szélcsatornában tökéletesítették, a menettulajdonságokat pedig a monzai és modenai tesztpályákon csiszolgatták. A motor egy 300 lóerős V12-es gép. A 250 GTO sorozatban nyeri meg a gyártók világbajnokságát, és győzni tudott a Le Mans-i 24 órás versenyen is. Máig a legtökéletesebb versenyautónak számít."

(stílus&lendület, április)    

 

2009.04.14 - "Legendás nagy öregek" I.

Mercedes 300 SL,

Szárnyas szivar

"1952-ben a Forma-1-es hegemónia elhódítására készülő Mercedes mérnökei, csak úgy szabadidejükben kifejlesztik a 300 SL-t, amivel feladják a leckét a többi sport- és túrakocsigyártónak. A könnyű, ugyanakkor szilárd csővázas karosszéria egy addig nem látott újítást igényelt: a felfelé nyíló ajtókat, amelyek a "sirályszárny" nevet kapták. A sorozatos versenysikerekre felfigyelve egy amerikai forgalmazó elhatározta, hogy bevezeti a modellt a tengerentúlon. 1954-ben a New York-i Szalonon debütált a 300 SL, és a 240 lóerős motornak nem lehetett ellenállni: aki megvette, az a kor leggyorsabb utcai autóját tudhatta magáénak, amely akár 240 km/h-s sebességre is képes volt."

(stílus&lendület, április)         

2009.04.07 - "Csillagos veterán, mint befektetés"

"Iránymutató technika, megkapó design és maximális értéktartás - ezek teszik a legbecsesebb autókká a Mercedes-Benz személygépkocsikat. Szinte minden kategóriában a legmagasabb árakat fizetik értük, ezért is nevezik őket "világbajnokoknak".  A Classic-Data független szakértői szerint a legnagyobb értéknövekedést a Mercedes-Benz roadsterei, kabriói és kupéi mutatják, mindenekelőtt a legendás, szárnyas-ajtós 300 SL, amelyből 1954 és 1957 között mindössze 1 400 db készült, illetve ennek 1957-ből származó nyitott változata. A roadster értéke egyedül 1998-tól 2008-ig 240 százalékkal nőtt, és már meghaladja a hatszázezer eurót.  Peter Spieth, a fallbachi Mercedes-Benz Classic-Center vezetője szerint: "Aki most vásárol, duplán örülhet - egyrészt a csodaszép autónak, másrészt a holnap értékbajnokának"

(Mercedes-Benz E-osztály Hírek, április)


2009.03.31 - MAVAMSZ tájékoztató a hobby jellegű haszongépjárművek veterán minősítéséről

Nagy örömmel tapasztaljuk, hogy egyre több a teherszállító- és mezőgazdasági jármű a veterán autók körében és gyarapodik az ilyen járműveket felvonultató rendezvények száma is. Hasznos segítséget jelenthet a tulajdonosoknak  a MAVAMSZ oldalán most közzétett tájékoztató, melyben bizonyosan minden érintett és érdeklődő megtalálja a választ esetleges kérdéseire.

További részletek...

2009.03.05 - Harminc éve pihen, titokban...

Van egy 1938-as Mercedes-Benz 170 V típusú gépkocsi, valahol egy garázs mélyén... Ezt az autót évtizedek óta csak útban levő feleslegként kezelik. Olyan poros, hogy nem is látszik rajta a festés, talán fekete lehetett valaha, legalábbis az ajtónyílásban ez látszik. Háború előtti verzió, a farába csak belülről, a támla lehajtása után lehet pakolni.

„A férjem építészmérnök volt, ezt az autót valamikor az ötvenes évek elején vettük, használtuk is utána a hetvenes évek végéig. Aztán megbukott a vizsgán, még teljesen működőképesen állt be ide, aztán rázárta az ajtót. Most már ki se lehet nyitni, fa nőtt ki a kapu előtt, meg egy csomó minden odakerült, bontani kéne, ha valaki el akarná innen vinni”

A teljes cikk itt olvasható. (belsoseg.blog.hu)

 

2009.01.14 - Bádog Böske, avagy Tin Lizzie - 100 éves a T-modell

Mint arról már korábban mi is hírt adtunk - a Ford T-modell 100 éves évfordulója kapcsán -  több kiadvány, cikk és esemény látott napvilágot a közelmúltban, illetve várható is még a továbbiakban, hiszen az "évszázad autójának" magyar vonatkozása is van.

A Galamb József segítségével tervezett autóról bővebben olvashatnak  A XX. század autója - 100 éves a T-modell című kiadványban, mely cégünknél is megvásárolható, illetve az alábbi képre kattintva az Autós Világ portál cikkében.

Az alábbi képen az az autó látható, melynek restaurálásában cégünk is részt vett, s mely jelenleg a Bánki Donát Főiskola tulajdonában van, az iskola területén állították ki.

 

 

 

2008.01.06 - Restaurálási alapként értékesítendő autók

Tisztelt Ügyfeleink,

A weboldalunkon, az Autók menüpontban felkerültek olyan gépkocsijaink is, melyeket "Restaurálási alap autók" elnevezéssel jelöltünk meg. Ezen gépkocsikról készült első fényképek az autók jelenlegi állapotát hivatottak bemutatni. A fényképgaléria legvégén pedig mutatunk ugyanilyen, már elkészült gépkocsi fotót is a könnyebb elképzelhetőség kedvéért, illetve ötletként. Ezen gépkocsik a jelenlegi állapotukból a Vevő igényei és elképzelései szerint alakíthatóak, építhetőek tovább. Az ügyfél választhatja ki az autó leendő színeit, természetesen cégünk segítséget nyújt abban, hogy az elképzeléseket összhangba hozzuk a megvalósíthatósággal és a korhű megjelenéssel is.

Kérjük válogassanak kedvükre ezen gépjárműveink közül, melyek Önöknek, az Önök igényei alapján készülhetnek el.

 
 
Ford Mustang, alapozott állapotban

 
Ford Mustang, ilyenre építhető


Jelenlegi állapotában

2008.11.22 - A Fecske...

"Mi az: fecskefarkú, de nem madár, négy keréken mégis száll?"

"Az oldtimerek, azon belül a Mercedesek világában járatosak valószínűleg már réges-rég rávágták: de hisz' biztos azokról a jellegzetes modellsorozatokról van szó, amelyeket a Mercedes-Benz a hatvanas években mindössze tíz évig (egészen pontosan 1959-68 között) állított elő."

A teljes cikket a 2008. novemberi Találkozások magazinban olvashatják

A  W 111 220 S 1965-ös évjáratú, kitűnő és eredeti állapotát tekintve egyedi autója megvásárolható szalonunkban. Részletesebb információkat az "Autók menüpont" alatt olvashat.

 

 

2008.11.03 - A XX. század autója - 100 éves a T-modell

Büszkén szeretnénk bejelenteni, hogy Szegvári Viktor ügyvezető támogatásával megjelent  A XX. század autója - 100 éves a T-modell című kiadvány, mely szalonunkban is megvásárolható.

"2008 októberében volt 100 éves évfordulója az autótörténet egyik jelentős eseményének, az első Ford T-modell megszületésének. Henry Ford e típussal megvalósította álmát, „kerekekre” tette Amerikát. Az autóból 19 év alatt több mint 15 millió példányt készítettek, ezt a számot máig is csak a „bogárhátú” VW tudta felülmúlni. 1999-ben az évszázad autójának választották. A Ford T-modell tervezője a makói születésű Galamb József volt, aki a Budapesti Műszaki Főiskola jogelőd intézményében szerezte mérnöki ismereteit. Az album Galamb Józsefnek és fő alkotásának, a Ford T-modellnek állít emléket."

 

 

Várjuk jelentkezését:

victory@victory.hu

+36-23-503-817